onsdag den 12. marts 2014

Den "planlagte" rute

Dette er den planlagte rute. Så må vi se hvor længe den holder.

Første stoppested er JFK lufthavn i Queens, New York, hvor vi lander d. 31 april kl. 21. Vi skal den første uge bo på Broadway på Upper West side, som ligger meget tæt på central park.
7 April forlader vi NY for at køre til Philadelphia via et stort outlet, der ligger lidt udenfor byen. Vi har planlagt to overnatninger i Philadelphia, og derefter to i Washington.
11 April tager vi fra Washington og kører over Shenandoah national park og følger vejen ned til Great Smokey Mountains. hvor mange overnatninger denne strækning byder på, ved vi ikke endnu, men planen er at vi skal lande i Charleston d. 13, så vi også har to overnatninger her, inden vi skal videre til Orlando.
Orlando forlader vi d. 17, hvorefter vi kører mod Key Largo.
Key Largo er en del af en ø kæde der ligger i det sydligste Florida. Vi har to overnatninger i Key Largo, hvor vi har planlagt en tur til Key West på andendagen. Key West er USAs sydligste punkt.
D. 19 april kører vi mod Miami beach hvor vi skal være resten af vores ferie, på vej dertil kører vi igennem national parken Everglades, som er en sump fyldt med alligatorer, så vi krydser fingre for at vi rent faktisk lander i Miami og ikke bliver spist på vejen.
De sidste fem dage bliver brugt i Miami på at holde lidt badeferie, på en af de mest kendte strande i USA.
D. 24 April sent om aftenen går turen til Fort Lauderdale lufthavn hvor turen igen går mod Danmark. Vi lander d. 25 kl. 12.30 i Kastrup.

1. Hej Camilla og Marc,

Idet vi selv er ved at planlægge en USA tur til sommer, tur/retur New York og Florida, er vi faldet over jeres blog og tur beskrivelse på nettet.

Det lyder som om at i har haft en rigtig god tur :-)

Vi har selv ønske om at køre "inden om" og se Smoky Mouatins.

Har i nogle steder som i kan anbefale at overnatte eller andre fif, som vi kan bruge i forbindelse med vores planlægning af turen, vil vi blive glade hvis i vil dele det med os.

Vi tør ikke andet en at booke overnatninger hjemmefra, idet vi rejser en familie på 5 midt i højsæsonen.

På forhånd tak ;-)

Fortsat god weekend.

De bedste hilsner
    Henrik Knudsen

2. Hej Henrik,
    Fedt at i er faldet over bloggen og har fundet den nyttig :) den blev egentlig mest lavet som dagbog til os selv og vores familier så de kunne følge med i vores dag derovre.
    Nu kommer der lige en lang smøre, så kan i se om i finder noget af det nyttigt :)
    Vi bookede også næsten alle overnatninger hjemmefra, og lige ved Smoky havde vi ikke fået gjort det, hvilket endte med at blive et mindre problem for os :)
    Vi vi kørte en rute gennem Smoky som endte i Gatlinburg - en super turistet by, men med den fedeste stemning! Næste gang vi kommer de på egne vil vi sikkert tage en overnatning her efter en tur i bjergene. Sæt tid af (afhængig af hvilken rute i vælger) til at bruge GOD tid på at køre ruten. Selvom i måske vælger en der kun er 15 km kan det tage to timer at køre den :) vi stoppede flere steder for at komme tæt på elsdyrene og se en sovende bjørn. Hvis man kører for hurtigt igennem, misser man rigtig meget af det dyreliv som ikke er så nemt at se, det er alt fra vaskebjørne til oddere :)

Vi endte med at overnatte i Ashville og fandt først et hotel sent om aftenen, da vi ikke havde været opmærksom på at vi var gået ind i påskeugen, så der kan vi desværre ikke anbefale så meget.

Hvis i har tid inden i ankommer til Smoky, så vil vi helt sikkert anbefale en tur til Grandfather mountain! Det var en fantatisk tur op ad bjerget og oplevelsen ved at stå på en hængebro på toppen af et bjerg, et bare vildt. Det er desværre lidt dyrt, jeg mener vi gav 40 dollars for at komme derop, men det er det hele værd. Man kan sagtens bruge mange timer på turen, da der også er et lille vildlivs reservat hvor man kan se nogle sjældne og ærke amerikanske dyr. De er blevet skadet og kan ikke leve i naturen, så de er kommet til reservatet i stedet :)

Nu kender jeg ikke jeres tur, men hvis i har planer om at runde Shenandoah er det stærkt anbefalelsesværdigt!
    Det koster en del timer i bil fordi der er hastighedsbegrænsning på omkring 50-60 km i timen, men naturen og dyrelivet er fantastisk! Til gengæld ville vi (til en anden gang), spare kilometerne på Blue Ridge, hvis man har travlt med at komme frem! Men ellers er det også en rigtig hyggelig tur hvor man kommer ud i de små lokalsamfund og ser landbrug, marker og skove.

Generelt skal i, nok i sær med børn, sætte tid af til at komme ud og opleve lidt mens i kører. Vi sad på toppen af et bjerg med hjemme smurte madpakker og holdte frokost pause, det var helt fantastisk og det må man ikke gå glip af!

I skriver ikke hvor lang tid i har derovre, men vi ville nok ikke sætte mindre end en uge til at komme til Orlando i Florida, da der er mange fantastiske ting at se.

Hvis vi skulle ændre noget på vores tur, så ville det blive vores overnatninger i Philadelphia. Der er ikke ret meget at se, og byen er meget gammel! Vi blev enige om at det ville være en by der helt sikkert er et stop værd, men på en 5-6 timer havde vi set alt hvad vi ville se og mere til, så en overnatning er absolut nok :)

Det er lidt svært at fortælle alt, for man har jo så meget at fortælle og så mange råd at give! så i skal endeligt spørge hvis der er mere i vil vide, eller høre lidt om vores udgifter!