tirsdag den 1. april 2014

Afgang fra Danmark og første dag i New York

Vejen til JFK har været længere end vi havde regnet med! Efter afsked på banegården med mormor og morfar, kørte toget til Kastrup, turen endte med en forsinkelse på omkring 20 min, så det var fint. Vi skulle efter planen være i kastrup lufthavn over 3 timer før vi skulle flyve, så en lille forsinkelse i toget betød ingenting. Det passede med at vi landede i lufthavnen præcist som vi kunne checke vores bagage ind, nemlig 3 timer før. Mens vi fik en kop kaffe, fil vi besked om at vores fly var forsinket og vi ville komme afsted 19.15 mod 18.40 som planlagt, hvor vi konstaterede at Norwegian er billigt men kræver tålmodighed! Det endte dog med at vi først lettede omkring kl. 20 og var så 1 time og 20 minutter forsinket! Æv!
Vi kommer på flyet, som er rigtig fint og med amerikansk personale, det er altid rart at kunne forstå stewardesserne når de taler til en :)
Turen var lang, men foregik smertefrit, dog uden undertekster på filmene (skide irriterende)! Vi havde en kvindelig pilot - ikke tit man ser det!
Det amerikanske integrations system er meget omstændigt, hvilket betød at vi først var på vores hotel lidt før midnat (klokken 6 dansk tid )! Vi var skide trætte, så vi faldt hurtigt om! Til gengæld vågnede vi kl. 5 om morgenen, da vores indre danske ur mente klokken var 11!
Vi stod op og fik morgenmad på en hyggelig diner lige ved siden af vores hotel, det er kæmpe portioner man får, så vi går ikke sultne rundt!
Bagefter tog vi en lang gåtur ude ved Hudson River, og fik set lidt af Upper West side og nogle af de lokale seværdigheder. Vi sluttede af med at gå en tur i Central Park Zoo, og kl. 13.30 var vi hjemme til en lille lur.

Nu vil vi snart længere ned på Manhattan og se lidt mere, og forhåbentligt kan vi få et bord på Hard Rock Cafe til aften :)